- Przedstawiciel ZWiK Sp. z o.o. dokonuje odczytu stanu wodomierzy zamontowanych w nieruchomości odbiorcy usług w terminach przewidzianych w “Umowie o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków”. Najczęściej stosowana częstotliwość odczytów to:
- co 2 miesiące w przypadku indywidualnych budynków mieszkalnych,
- co miesiąc w przypadku instytucji i obiektów przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej;
- W celach kontrolowania wskazań i stanu technicznego wodomierzy ZWiK Sp. z o.o. może również dokonywać dodatkowych odczytów sprawdzających w terminach innych, niż te wynikające z cyklu rozliczeniowego. Odbiorca jest zobowiązany do umożliwienia przedstawicielowi ZWiK Sp. z o.o. dokonania takiej kontroli w każdym czasie;
- W przypadku braku dostępu do wodomierza głównego przedstawiciel ZWiK Sp. z o.o. pozostawia w nieruchomości odbiorcy „Zawiadomienie” o swoim pobycie z prośbą o przekazanie aktualnego stanu wskazań wodomierza do biura spółki osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty – na przygotowanym druku „Zawiadomienie” –;
- Istnieje również możliwość przekazania informacji o stanie wodomierza drogą elektroniczną – Podaj odczyt z wodomierza;
- W uzasadnionych przypadkach Odbiorca ma prawo domagać się od ZWiK Sp. z o.o. kontroli prawidłowości wskazań wodomierza. W razie potwierdzenia prawidłowości działań wodomierza przez organ posiadający stosowne uprawnienia koszty przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego ponosi Odbiorca.