zgłoszenia wywozu nieczystości ciekłych (zbiorników bezodpływowych / przydomowych oczyszczalni ścieków)
Zgłoszenia przyjmowane są pod następującymi numerami telefonów:
W dni robocze w godz. 7:00 – 15:00:
18 26 77 131, 18 26 77 130
Zgłoszenia można dokonać również elektroniczne pod adresem:
podając:
adres nieruchomości oraz telefon kontaktowy.
Ustalenie terminu wywozu odbędzie się telefonicznie w pierwszy dzień roboczy po otrzymaniu zgłoszenia.
- W okresach wcześniejszych wiele przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych po uruchomieniu przechodziła na stan przedsiębiorstwa komunalnego w drodze nieodpłatnego ich przekazania przez inwestorów na rzecz poprzedników prawnych obecnego ZWiK sp. z o.o. Zdarzały się jednak sytuacje, gdy przedsiębiorstwo odmawiało przejęcia przyłącza
Czytaj: Zasady usuwania awarii przyłączy do sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej
- W trakcie obowiązywania “Umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków” odbiorca usług jest zobowiązany do niezwłocznego pisemnego poinformowania o utracie lub zbyciu prawa do korzystania z nieruchomości przyłączonej do sieci.
Czytaj: Zmiana stanu prawnego nieruchomości lub sposobu jej użytkowania
- Przedstawiciel ZWiK Sp. z o.o. dokonuje odczytu stanu wodomierzy zamontowanych w nieruchomości odbiorcy usług w terminach przewidzianych w “Umowie o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków”. Najczęściej stosowana częstotliwość odczytów to:
- W przypadku zastrzeżeń odbiorcy usług do wysokości opłat naliczonych w fakturze, może on złożyć reklamację.
- Reklamacja powinna mieć formę pisemną i należy ją złożyć w biurze spółki lub przesłać pocztą na adres ZWiK Sp. z o.o. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje terminu zapłaty faktury.
- Rozliczenia za usługi wodociągowo-kanalizacyjne prowadzone są na podstawie faktur wystawionych przez ZWiK Sp. z o.o. Na fakturze wskazany jest termin zapłaty oraz numer rachunku bankowego, na które należy dokonać przelewu lub wpłaty. Możliwe jest również uregulowanie należności gotówką w biurze spółki – budynek administracyjno-socjalny Oczyszczalni Ścieków, I piętro, pokój nr 5.
- Ilość wody dostarczonej do nieruchomości odbiorcy usług ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego na przyłączu wodociągowym.
- Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzenia pomiarowego zainstalowanego na przyłączu kanalizacyjnym, a w przypadku jego braku – jako równą całej ilości wody doprowadzonej do budynku ze wszystkich źródeł.
- Po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy ZWiK Sp. z o.o. zaprzestaje świadczenia usług, w szczególności poprzez zamknięcie przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego oraz demontaż wodomierza głównego.
Czytaj więcej: Postępowanie po wygasnięciu lub rozwiązaniu umowy
Umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków wygasa w przypadku:
- śmierci odbiorcy usług będącego osobą fizyczną,
- utraty przez odbiorcę prawa do korzystania z nieruchomości,
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa usługi polegające na dostarczaniu wody i/lub odbiorze ścieków świadczone są na podstawie pisemnej umowy zawartej pomiędzy przedsiębiorstwem wodociagowo-kanalizacyjnym i odbiorcą jego usług. Szczegółowe warunki i tryb zawierania oraz rozwiązywania umów z odbiorcami usług wodociągowo-kanalizacyjnych świadczonych